Down to two.. - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu Down to two.. - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu

Down to two..

Door: Willemien en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Els en Lisette

27 Juni 2013 | Tanzania, Stone Town

En zo zijn we weer met z’n tweeën.. Willemien en Lisette zitten op Zanzibar en Els verblijft nog in het weeshuis terwijl ze les geeft op SomSom en KVTC. We hebben dagelijks contact met Els en ze heeft het nog steeds naar haar zin. Naast het lesgeven heeft ze ook 2 dagen geholpen met het planten van maïs op het land van mama Josephine.

Eerst nog even terug naar ons heerlijk relaxte weekend met z’n drieën bij Michael. Zijn kleinzoons uit Dar es Salaam waren er ook (die hebben vakantie van school, maar gaan nog mee naar de school van Suzy om extra lessen te volgen in de ochtend). We hebben niet heel veel gedaan: lekker met z’n allen gekletst en alweer heerlijk gebbq’t. Michael vindt dit heel leuk om te doen, dus altijd als er gasten zijn zet hij zijn barbeque aan. Zondagochtend zouden we mee gaan naar de kerk, maar het had die nacht geregend. Omdat er zoveel mensen waren (wij met 3, 2 kleinzoons en hun nanny) pasten we niet allemaal in de auto. Wij zouden gaan lopen met z’n drieën maar door de regen was de weg niet goed begaanbaar. We hebben in de ochtend lekker boekje gelezen in de tuin want inmiddels was het weer mooi weer. In de middag hebben we een ticket voor de bus naar Dar es Salaam geboekt en nog geluncht bij Michael. Daarna hebben hij en Suzy Willemien en Lisette afgezet in het YMCA en moesten we afscheid nemen van Els.

Maandagochtend begon de dag vroeg, om 5.15, en na ons ontbijt (een beetje vertraagd maar dit hadden we al ingecalculeerd) zijn we naar de bus gelopen. Na een redelijk snelle reis van 8 uur in een super luxe bus kwamen we om 3 uur aan in Dar. Het was daar behoorlijk warm, we waren blij dat de zon niet scheen ;p Doro stond ons daar op te wachten en bracht ons naar CEFA, ons hotel. Daar hadden we geluk want het was pizza avond! Heerlijk van gegeten.

We hadden 2 nachten in Dar geboekt en hadden dus 1 hele dag en 2 ‘halve’ dagen. Lisette wou Jan en Lisa graag zien en we hebben op dinsdag bij Doro geluncht. Vanuit het hotel hebben we de Bajaji (tuktuk) naar Doro haar huis genomen. Willemien heeft haar geholpen met de cursus Nederlands (pfoeee wat moeilijk) en Lisette heeft met Jan en Lisa gespeeld. We hebben ook nog heerlijk pasta gegeten, de dag vloog voorbij. In de avond hebben we weer een Bajaji naar huis genomen.

Woensdag onze derde rit in de Bajaji, dit keer naar de boot. We hadden perfecte zitplekken op de boot en in 2,5 uur waren we op Zanzibar. Ook hier was het weer super mooi weer! We zijn naar ons hostel gegaan en hebben een beetje rondgelopen door de stad. We waren moe van het gereis, de indrukken en de warmte dus we besloten eerst maar eens lekker uit te slapen.

‘Zijn we in Umbwe?! Nee toch.. Waarom regent het dan!’ Ja vanmorgen werden we wakker terwijl het regende. We hadden een spice tour geboekt en we hoopten dat die verder op het eiland was, en dat het daar dan droog zou zijn. Helaas was dat niet zo en zijn we goed nat geworden. Voordeel boven Umbwe was dat het totaal niet koud was tijdens de buien. Het was een hele leuk tour en we hebben veel kruiden geproefd en weten nu meer over kruiden dan we voor de tour wisten :p

Morgen zijn we nog een dagje in Stone Town en zaterdag gaan we voor 4 nachten naar de Oostkust.

Dikke kus, Willemien en Lisette

• 27 Juni 2013 - 21:10

Gerda:

Jan en Lisa al horen zingen via de tel van moederTineke. Diner was succes en super gezellig. Ik weet nog niet wat het heeft opgebracht. Wat leuk dat jullie bij Doro langs zijn geweest, had ze ook wel nodig denk ik. Heel veel spanning. Jullie weten nu dus alles over kruiden? Fijne dagen nog ook groeten van Bert. wilde Ganzen heeft veel geld toegezegd dus Bert kan weer slapen en de stenen voor de bouw over 3 weken kunnen worden betaald.