Relaxen tot we er bij neer vallen! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu Relaxen tot we er bij neer vallen! - Reisverslag uit Stone Town, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu

Relaxen tot we er bij neer vallen!

Door: Willemien en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Els en Lisette

04 Juli 2013 | Tanzania, Stone Town

En nu is ons avontuur op Zanzibar alweer voorbij.. We zitten inmiddels weer in het YMCA met z’n tweeën.

Op vrijdag zijn we begonnen met het relaxen op Zanzibar. We hebben souvenirs gekocht en de rest van de dag aan het strand gelegen. In tegenstelling tot donderdag was het namelijk weer lekker warm.

Na Stone Town zijn we zaterdag om 8 uur ’s ochtends met een shuttlebusje naar het oosten gegaan. Op internet hadden we super mooie plaatjes gezien van Shehe bungalows in Jambiani. We zaten letterlijk op het strand, alleen vielen de bungalows een beetje tegen. Ze zeggen dat je in het oosten van Zanzibar vooral moet genieten van de zee en het strand. Dit is ook het enige dat je daar kan doen, want voor de rest is er niks! We hebben dan ook 2 dagen op het strand gelegen en zijn heerlijk bijgekomen.

Hierna moesten we verplicht weer naar Stone Town om te pinnen. Want niets in het oosten betekent ook echt: niets in het oosten, ook geen pinautomaat dus. Hier hadden we ons niet op voorbereid dus we hadden niet genoeg geld mee.. Aangezien de shuttles alleen in de ochtend naar het oosten gaan en we een taxi te duur vonden besloten we een nachtje in Stone Town te blijven. We hebben onze laatste souvenirs gekocht. Ook zouden we een pedicure nemen. Helaas was het vrouwtje dat dat kon er niet dus ging het over.

We besloten om niet terug naar Jambiani te gaan maar naar een ander plaatsje aan de kust: Paje. Hier hebben we (zoals Genius, ja dat is echt een naam) ons ‘chicken life’ voortgezet. Wat houdt dat in dat chicken life? Niks doen eigenlijk: in de ochtend ontbijten, dan chillen op het strand, lunchen op het strand, chillen op het strand, oh en in de avond ook maar weer eten. In Paje hadden we trouwens een super leuke ‘Banda’ om in te slapen. Een hutje van bananenbladeren op het zand.

Vanmiddag zijn we vanuit Zanzibar teruggevlogen naar Kili airport en hebben vanaf daar de bus naar Moshi genomen.

Nu zitten we dus een nachtje in het YMCA. Morgen voegt Els zich weer bij ons en gaan we nog 2 nachtjes naar Arusha.

Liefs

• 08 Juli 2013 - 16:35

Henk Jongstra:

Hallo dames, straks is dit luie leventje ten einde en moeten de handjes uit de mouwen. Dit zal wel even wennen worden? Groet en zie jullie over een paar dagen, Henk

• 12 Juli 2013 - 22:10

Marjet:

Klinkt allemaal heel jaloersmakend! Geniet ervan! xx