Verslagje nummer 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu Verslagje nummer 2 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu

Verslagje nummer 2

Door: Els en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Els en Lisette

18 April 2013 | Tanzania, Moshi

Goedemorgen allemaal,

Hierbij nog weer een verslagje van ons. Afgelopen dinsdag hebben we voor het laatst geschreven, dus van daaruit gaan we verder. Dinsdag was een hele natte dag (lees: megazwaarkeihardsuperveel regen). We dachten dat we er wel door heen konden gaan, maar uiteindelijk hebben we vooral veel geschuild.

‘s Avonds hebben we gezellig in Uhuru park gegeten. Lisette dacht dat ze patat en ei besteld had (rare combinatie maar goed) toen kreeg ze een gebakken ei met patat er in. Haha, het smaakte gelukkig wel.

Woensdag werden we om 10 uur door Living opgehaald om nog weer verder de stad te verkennen. Pfoee, alweer zullen jullie misschien wel denken. Maar het is een grote stad, en als je die te voet moet verkennen kan je daar heel wat dagen zoet mee zijn. We zijn over een lokale markt gelopen, in de buitenlucht. Doordat het dinsdag de hele dag had geregend was die 1 grote modderpoel. We hebben tussen de tweedehandskleren doorgeschaatst en kwamen bijna als negers bij de markt vandaan. Daarna hebben de begraafplaats gezien en voor de rest vooral veel natuur. De zon begon behoorlijk te schijnen en en we zijn beide verbrand ..

Over een uurtje worden we opgehaald door mama Josephine en gaan we naar het weeshuis. We zijn daar tot 27 april, dan zijn we uitgenodigd bij de familie Schraa (Nederlands gezin hier in Moshi). Als Lisette in het weeshuis internet op haar mobiel heeft kunnen we af en toe onze mail checken. Mocht dit het niet doen dan moet het met smsjes. Die komen nog steeds niet altijd aan, maar soms wel dus het is misschien het proberen waard ;)

Liefs, Els en Lisette