Weeshuis - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu Weeshuis - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu

Weeshuis

Door: Els en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Els en Lisette

20 April 2013 | Tanzania, Moshi

Hallo allemaal,

Daar waren we alweer. We zijn vandaag met mama Josephine mee naar de stad gereden. Zij moest boodschappen doen en de pastor bezoeken, en wij kunnen nu mooi even op internet. Ze gaat ongeveer 2 keer per week naar de stad, dus zo vaak kunnen we (als het uitkomt) met haar mee.

Inmiddels hebben we 2 nachten in het weeshuis door gebracht en het bevalt ons prima! De kinderen waren eerst een beetje bangig maar inmiddels zijn ze helemaal aan ons gewend. We spelen de hele dag door spelletjes met ze: ‘ ik ga op reis en ik neem mee’, ‘mens erger je niet’, ‘vier op een rij’ en allemaal spelletjes met steentjes. Het is dan ook echt super jammer dat de kinderen aanstaande vrijdag voor 3 maanden naar de stad vertrekken. Sinds dit jaar gaan ze allemaal naar boardingschool. Deze school is 3 maanden achter elkaar open en dan gaan alle kinderen voor een maand naar huis. Het zal wel heel stil worden dan, maar we vinden vast een andere bezigheid.

Ook bevalt het eten nog steeds goed. We eten met de pot mee: ‘s ochtends brood of pap (jaja), ‘smiddags warm en ‘s avonds ook. Tot nu toe hebben we rijst met groente gehad en gekookte banana met aardappel. We hebben besloen om voorlopig maar even te doen alsof we vegetarisch zijn.

Gisteren zijn we ook naar de school geweest waar we Engelse les gaan geven (KVTC). Wonder boven wonder wisten ze nog dat we zouden komen, en ze zaten al op ons te wachten. We werden hartelijk verwelkomt en meteen voorgesteld aan de klas. We worden hard aan de slag gezet: we geven les van maandag tot en met vrijdag van 800 tot 1000. De leerlingen worden over 2 groepen verdeeld. Hoe het precies in z’n werk gaan weten we nog niet, maar we denken / hopen hier maandag meer over te horen.

Liefs, Els en Lisette

• 20 April 2013 - 12:53

Maartje:

Oh wat dapper van je Lies om dit te gaan doen! Wens je nog een hele leuke tijd in het weeshuis en op school. Liefs vanuit Melbourne! Xx

• 21 April 2013 - 20:24

Anne Dubois:

Dat klinkt leuk allemaal!
    En het vegetarische menu lijkt me een verstandige keuze ;)
    Heel veel plezier morgen met jullie eerste les!