Korte update - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu Korte update - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Els en Lisette - WaarBenJij.nu

Korte update

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Els en Lisette

06 Mei 2013 | Tanzania, Moshi

Even een kleine update vanuit het YMCA, ik (Lisette) ben daar nu alleen. Els en ik hadden het plan bedacht dat we deze week wel de Lion King konden kijken met de studenten. Daarvoor heb je de film natuurlijk wel nodig en Johan (broertje van Lisette) zou hem via we transfer opsturen. De wachttijd bedraagt alleen meer dan 6 uur (downloadsnelheid van 23 kB/sec) dus of die missie gaat lukken weet ik nog niet.. De reden dat ik hier alleen ben is dat 1 van ons in Umbwe moest blijven om computerles te geven, dus dat is Els nu aan het doen.

Ik zou nog even vertellen over de terugweg in de Dalladalla. Els en ik hadden een beter plekje bemachtigd in het busje, allebei een eigen stoel namelijk, dus we waren super tevreden. Het busje zelf was alleen van iets mindere kwaliteit: we moesten 4 keer stoppen onderweg (2 keer vanwege een oververhitte motor, 1 keer omdat er iets met de deur aan de hand was en 1 keer omdat de omlijsting van het raam (het raam zelf was al weg) los schoot). We waren blij toen we weer bij 'Qua Rafaeli' waren. Lopen ging dit keer soepeler omdat het redelijk droog was.

Zondag was een rustige dag: we hebben in de ochtend beetje in bed een boekje gelezen en daarna gingen we koken. We hebben heerlijke spaghetti met groente gemaakt! Els had me nog nooit zo snel zien eten en dit was de eerste keer dat ik een tweede keer opschepte :) Voor de rest van de dag hebben we spelletjes gespeeld en de was gedaan.

Vanmorgen Engelse les gegeven en daarna ben ik met mama Josephine richting de stad gegaan. Zit nu aan het zwembad te computeren en te wachten of de download van de film misschien wat sneller gaat..

Liefs, ook van Els, Lisette

  • 09 Mei 2013 - 12:20

    C.f.bramer:

    Lieve Lisette en Els,

    Zondag zijn oma, Wilka en Wietse en ik terug gekomen uit Spanje. We hebben daar samen een heel fijne week gehad. Wilka had een prachtig huis in Calpe gehuurd: grote besloten tuin met zwembad, 2 slaapkamers met 2 badkamers en een serre. We hebben genoten van het mooie weer, van de boulevards en terrasjes, van de omgeving, van heerlijke sinaasappels en mispels, van het samen zijn en zijn ook nog op verjaarsbezoek geweest bij mijn boer in Altea. Kortom een zeer geslaagde week.

    Eenmaal weer thuis waren we eerst nog al moe en daarna druk met allerlei andere dingen. We hebben dus pas vanmorgen je website bezocht. Fijn dat je ons op die manier vertelt hoe het met jullie gaat en wat jullie allemaal meemaken. Bedankt. We wensen je nog een heel fijne tijd in Tanzania. We gaan dadelijk weer naar Diever en hopen daar moederdag te vieren. Jammer dat je er niet bij kunt zijn. We komen maandag weer terug en zullen dan zeker kijken of er een update van jou is. Donderdag wordt oma aan staar geopereerd. Kun je op afstand even meeleven.

    Veel liefs en groetjes van ons beiden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Els en Lisette

Verslagen van onze tijd in Tanzania

Actief sinds 16 April 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 14658

Voorgaande reizen:

16 April 2013 - 12 Juli 2013

Engelse les geven in Umbwe

Landen bezocht: